Halaman

21 September 2014

Misteri Mimpi Syakila Guitar Cover & Tablature Full Video

Cover gitar dari kumpulan Wings bagi Album Hukum Karma. Lagu Rock Kapak yang popular suatu masa dulu bertajuk 'Misteri Mimpi Syakila'.


Inilah lagu yang mula-mula sekali aku belajar pegang gitar. Chord gitarnya memang simple dan senang dipelajari dan mudah kita faham. Saper2 pun boleh ikut chord gitarnya tapi yang penting mestilah tahu dulu chord asas sebelum main lagu Misteri Mimpi Syakila ini. Lagu ini popular masa tahun 1988 kalau tak silap...

Tapi masa dah berlalu jauh dan zaman Rock Kapak kini sudah mula tenggelam dan lagu Misteri Mimpi Syakila ini telah hanyut bukan saja dalam bayangan misteri lagi, tapi telah hanyut ditelan zaman.

Walaupun zaman Rock Kapak telah berlalu jauh, tapi memori lagu ini masih lagi segar dan masih menjadi siulan anak-anak muda yang baru mula berjinak-jinak dengan dunia Jamming. So pada generasi baru yang rasa nak belajar bermain gitar dengan lagu Misteri Mimpi Syakila ini, aku sediakan Gitar Backing Track untuk korang semua berlatih.

Semua melodi lagu aku susunkan semula satu persatu, dirakam dari drum, bass, gitar 2 dan gitar lead. Vocal pula aku gantikan dengan instrumen piono dan disatukan menjadi sebuah backing track yang mantap. Berikut adalah Contoh Guitar Backing Track Misteri Mimpi Syakila yang disediakan:



Upload MP3 and download MP3 using free MP3 hosting from Tindeck.

Kalau berminat bolehlah muat turun sendiri dan gunakan untuk tujuan latihan...

Boleh juga dimuat turun di SoundCloud:
Video Guitar Cover ini boleh terus ditonton di Youtube melalui link -> Misteri Mimpi Syakila Guitar Cover

Muaturun Misteri Mimpi Syakila Guitar Pro 6 (terbaru)
http://tabs.ultimate-guitar.com/w/wings/misteri_mimpi_syakila_ver3_guitar_pro.htm




Tiada ulasan:

Catat Ulasan